Hor Zrt. - Több mint egy játék Webáruház!
Több mint egy játék webáruház!


0 Ft
0 db termék
Hor Zrt. - Több mint egy játék Webáruház!



BELÉPÉS

E-mail:
Jelszó:

elfelejtett jelszó
REGISZTRÁCIÓ




KOSÁR

A kosárban
levő termékek értéke:
0 Ft

KOSÁR TARTALMA

KUPON KÓD:




Szeretne információkat kapni a Hor Zrt. újdonságairól? Iratkozzon fel nevével, e-mail címével, és rendszeresen elküldjük az aktuális híreket!
Név:
E-mail:
Miről szeretne hírlevelet kapni?

Bölcsődéknek
Óvodáknak
Iskoláknak
Magán vásárlóknak








Közlekedjünk okosan!      



Közlekedjünk okosan!


Közlekedjünk okosan! Közlekedjünk okosan! Közlekedjünk okosan! Közlekedjünk okosan! Közlekedjünk okosan!


Bruttó ár: 10 130 Ft

     

BE 22750
Közlekedjünk okosan!

Doboz méret: szé28 x mé20 x ma5 cm
Tartalma:
- 1db játéktábla
- 4 db bábu
- 1 db szám dobókocka
- 1 db színdobókocka
2-4 Játékosok száma:
4Ajánlott korosztály: - 10



Ez a termék van raktáron!<br>
Ez a termék van raktáron!




Ingyenes átvétel üzletünkben 1-3 napon belül.
Házhoz szállítás 1 héten belül.
Várható szállítási költség összesen: 1 990 Ft


Amennyiben tetszik, kérjük ossza meg a Facebookon.


TERMÉKLEÍRÁS
JÁTÉKSZABÁLY
Melyik a biztonságos út? A játékosok dobnak a dobókockával, és az a feladatuk, hogy a játéktáblán átkelve eljussanak bábujukkal az óvodába. Választaniuk kell, hogy a hosszabb, de biztonságosabb utat választják (ahol gyalogos átkelőn, vagy közlekedési lámpával ellátott útkereszteződéseken kell átkelniük), vagy a rövidebb, de számos veszélyt rejtő útvonalon haladnak a cél felé. A játék végére a játékosok megtapasztalják, hogy a hosszabb úton gyorsabban – és mindenekelőtt biztonságosabban – célba lehet érni. Az a játékos nyer, aki elsőként ér az óvodába.

A játék elősegíti: A közlekedési szabályok, közlekedési táblák megismerését, ítélőképesség fejlesztését helyes-és helytelen, biztonságos-és veszélyes szituációk tekintetében, nyelvi készséget, koncentrációs képességet.

Játékszabály:

Leo és Laura óvodába mennek az apukájukkal. Többféle úton el lehet jutni az oviba, de melyik út a legbiztonságosabb? Már kora reggel tele van az út autósokkal, kerékpárosokkal és gyalogosokkal. Hogy biztosan ne történjen baleset, minden közlekedőnek be kell tartania a közlekedési szabályokat. A játék során megtanulhatod mi a teendő, ha gyalogos átkelőhelynél, vagy közlekedési lámpával ellátott útkereszteződésnél kell átkelned. De vigyázz! Első ránézésre a legrövidebb út tűnhet a legjobb választásnak, ez azonban számos veszélyt rejt.

Melyik a biztonságos út? A játékosok dobnak a dobókockával, és az a feladatuk, hogy a játéktáblán átkelve eljussanak bábujukkal az óvodába. Választaniuk kell, hogy a hosszabb, de biztonságosabb utat választják (ahol gyalogos átkelőn, vagy közlekedési lámpával ellátott útkereszteződéseken kell átkelniük), vagy a rövidebb, de számos veszélyt rejtő útvonalon haladnak a cél felé. A játék végére a játékosok megtapasztalják, hogy a hosszabb úton gyorsabban – és mindenekelőtt biztonságosabban – célba lehet érni. Az a játékos nyer, aki elsőként ér az óvodába.

A játék előkészítése:
A játék megkezdése előtt ismertessük meg a gyerekekkel a játék összetevőit, és a játéktábla-’térképet’. Mit látunk rajta? Mi a különbség az óvodába vezető utak között? Melyek a hosszabb, és melyek a rövidebb utak? És mely utak tűnnek a legbiztonságosabbnak?

A játéktáblát az asztal közepére helyezzük, a játékosoktól elérhető távolságba. A gyerekek válasszanak bábut maguknak, és helyezzék őket a ’térkép’ tetején található színes házakra. Készítsük elő a dobókockákat, és jelöljük ki a kezdőjátékost. Kezdődhet is a játék!

A játék menete:
A játék óramutató járásával megegyező irányba halad. Az a gyermek kezdheti el a játékot, aki először helyesen megnevezi a közlekedési lámpa színeit. Az első játékos dob a színkockával. Ezután választhat az óvodába vezető utak közül: bármely utat választhatja a háromból. Lehetőségek:

1. Út zebrás gyalogátkelőhelyekkel (összesen 40 mező)
Minden kör automatikusan véget ér a gyalogos átkelőhelyeknél, és a piros ’STOP’ tábláknál, akkor is, ha a játékos, az általa dobott szám alapján tovább léphetne ezeken a mezőkön. A játékos ilyen esetekben csak a következő körben dobhat újra, és kelhet át a zebrán.

Ez miért van?
A zebránál az autóknak (/járműveknek) meg kell állniuk, ha gyalogosok akarnak átkelni az úton. A kék közlekedési tábla is ezt jelzi. A gyalogosoknak először balra, majd jobbra-balra kell nézniük, hogy lássák, ha jármű közelít, csak ezután kelhetnek át az úton. Akár jelezhetnek is a járműveknek, hogy álljanak meg, mielőtt átkelnének.

2. Út közlekedési lámpás átkelőhelyekkel (összesen 35 mező)
Ha elég nagy a dobás ahhoz, hogy a játékos átkeljen az úton, először meg kell állnia a piros ’STOP’ táblánál, majd dobnia kell a színkockával. Tartsa észben, mennyi lépése maradt. Ha az alábbi színeket dobja:

Zöld: A játékos átkelhet az úton, és végrehajthatja a maradék lépéseit.
Sárga: A játékos még egyszer dobhat.
Piros: A kör befejeződik, a játékos a közlekedési lámpánál marad. Csak a következő körben dobhat újra a színkockával. Ha ezúttal zöldet dob, dobjon a szám dobókockával is, és lépjen tovább annak megfelelő számú mezőt.

Ez miért van?
A biztonságos átkelést a közlekedési lámpákkal ellátott gyalogos átkelőhelyek biztosítják. Két közlekedési lámpa található ezeknél: egy az autóvezetőknek, egy pedig a gyalogosoknak. Amikor az autósok lámpája pirosra vált, a gyalogosoké zöld lesz. Tehát jól vésd az eszedbe: ’ha piros, állj meg; ha zöld, átkelhetsz.’ Továbbra is nagyon fontos, hogy először nézz balra, majd jobbra és balra, hogy meggyőződj róla, hogy az összes autó megállt.

3. Veszélyes út (összesen 19 mező)
A játéktábla közepén található út a legrövidebb, de ez az út számos veszélyt is magában. A piros, felkiáltójeles mezők a veszélyes területeket jelölik. Ha a játékos ilyen mezőre lép, vissza kell térnie a START-mezőre.

A veszélyes területek magyarázata:
1.,2.,8. veszély-mezők: Az úton való átkeléshez mindig a gyalogos átkelőhelyet használd! Bármely más helyen veszélyes átkelni, mert nem látod, hogy jönnek e még autók, vagy hogy milyen gyorsan tartanak feléd.

3. veszély-mező: Nem szabad elkerített építkezési területeken átkelni, mert itt nagyon könnyen megsérülhetsz.

4. veszély-mező: Vigyázz! Az úton lévő lyukak veszélyesek lehetnek. Főleg, ha esik az eső. Akkor nem látod, milyen mélyek a repedések, a nedves utakon pedig könnyen megcsúszhatsz, és eleshetsz bennük.

5., 6. veszély-mezők: Sosem jó ötlet egyedül átkelni a tavon. Előfordulhat, hogy a híd szerkezete helyenként hibás, vagy hogy a deszkák olyan messze vannak egymástól, hogy a lábad beszorul közéjük. A köveken való átkelés sem jón ötlet – ezek csúszósak lehetnek, és könnyen beleeshetsz a vízbe.

7. veszély-mező: Ne mássz át a kerítésen. keresd meg a kaput, és inkább azon menj be. Különben könnyen fennakadhatsz, megsérülhetsz, és még a ruhád is elszakadhat.

Annak az esélye, hogy az óvodához a legveszélyesebb úton elérjünk, csupán 30%. Oktatási célból, a pedagógus tovább is növelheti a veszély-mezők számát, további mezők beszínezésével, betoldásával.

Ez miért van?
Amikor egyedül közlekedsz, veszélyes nem kijelölt utakon haladni és levágni az utat. Mi történik például akkor, ha beleesel a tóba, és nem tudsz úszni, vagy ha fennakadsz a kerítésen, miközben átmászol? Megsérülhetsz. De ami a legrosszabb, lehet, hogy nem lesz ott senki, hogy segítsen. Tartsd észben, a legrövidebb út nem mindig a legbiztonságosabb.

Ha már állnak a mezőn, amire lépnél, állj meg az előtte lévő mezőn. Nem szoríthatod le a másik játékos bábuját. Hogy beléphess az óvoda udvarára, pontosan annyit kell dobnod, hogy célba érj. Ez még izgalmasabbá teheti a játék végét. Ha a játékos hatost dob, és nem ennyi kell a célba éréséhez, ebben az esetben még egyszer dobhat.

A játék vége:
Az a játékos nyer, aki pontosan annyit dob, hogy beléphessen az óvoda udvarára.

Tipp:
A játékot meg is fordíthatjuk: ez esetben a játékosoknak az óvodából kell haza menniük.

Tippek gyerekeknek:
A játékot nem muszáj befejezni, ha valamelyik játékosnak sikerült eljutnia az óvodába. Meg is egyezhettek a játék kezdetekor, hogy legyen a játék része, hogy amint valaki célba ért, ismét haza is kelljen jutnia onnan. De figyeljetek arra, hogy minden játékos előbb eljusson az óvodába, és csak azután induljon visszafelé.

Tippek óvónőknek:

Közlekedési táblák (Kor:5+):
Számos kör-, háromszög- és téglalap alakú közlekedési táblánk van: mindegyik más-más jelentéssel. Ezek azt mutatják a sofőröknek és gyalogosoknak, hogyan közlekedjenek forgalomban. Gyűjtsük össze a legfontosabb közlekedési táblákat, és magyarázzuk el a gyerekeknek, hogy mit jelentenek.

például:
- Elsőbbségadás kötelező!
- STOP!
- Csak gyalogos forgalomra használható
- Építési terület
- Gyalogos átkelőhely
- -stb.

Formafelismerő (Kor:4+)
Mutassunk a gyermeknek különböző közlekedési táblákat, és nevezze meg a formájukat. Vannak kör-és háromszög alakúak, négyszögletesek (négyzetek és téglalapok), és nyolcszögletesek (nyolcszög alakúak).

Reggeli beszélgetés (Kor:4+)
Kérjük meg a gyerekeket, hogy meséljenek saját reggeli útjukról az óvodába menet. Az úton haladtak, vagy lerövidítették azt különböző kerülőutakon? Mit láttak, vagy tapasztaltak az oviba menet?

Mire jók a közlekedési táblák? (Kor:5+)
Kérjük meg az idősebb gyerekeket, akik már ismerik a legfontosabb közlekedési táblákat, hogy mindegyikük gondoljon egyre, és magyarázza el a többieknek, hogy néz ki, mi látható rajta, és hogy mire hívja fel a figyelmet!

Tippek szülőknek:
Ha a gyermeke még nem tudja, hogy közlekedjen helyesen, milyen közlekedési szabályokra, közlekedési táblákra kell figyelnie, tudatosan mutasson neki példát. Sose menjen át a piros lámpán gyermeke jelenlétében. Ha van a közelben gyalogos átkelő, mindig azt használja. Mindig kérje meg gyermekét, hogy nézzen körül, mielőtt átkel az úton. Magyarázza el neki, hogy kell átkelni a zebrás-átkelőhelyen, illetve a közlekedési lámpánál. Így gyermeke megfigyelheti, és követheti az Ön viselkedését a közlekedési szituációkban.
Leo és Laura óvodába mennek az apukájukkal.
Többféle úton el lehet jutni az oviba, de melyik út a legbiztonságosabb?
Már kora reggel tele van az út autósokkal, kerékpárosokkal és gyalogosokkal.
Hogy biztosan ne történjen baleset, minden közlekedőnek be kell tartania a közlekedési szabályokat.

A játék során megtanulhatod mi a teendő, ha gyalogos átkelőhelynél, vagy közlekedési lámpával ellátott útkereszteződésnél kell átkelned.
De vigyázz! Első ránézésre a legrövidebb út tűnhet a legjobb választásnak, ez azonban számos veszélyt rejt.
Melyik a biztonságos út?


Választaniuk kell, hogy a hosszabb, de biztonságosabb utat választják (ahol gyalogos átkelőn, vagy közlekedési lámpával ellátott útkereszteződéseken kell átkelniük), vagy a rövidebb, de számos veszélyt rejtő útvonalon haladnak a cél felé.
A játék végére a játékosok megtapasztalják, hogy a hosszabb úton gyorsabban – és mindenekelőtt biztonságosabban – célba lehet érni.

Az a játékos nyer, aki elsőként ér az óvodába.

A játék előkészítése
A játék megkezdése előtt ismertessük meg a gyerekekkel a játék összetevőit, és a játéktábla-’térképet’.
Mit látunk rajta? Mi a különbség az óvodába vezető utak között? Melyek a hosszabb, és melyek a rövidebb utak? És mely utak tűnnek a legbiztonságosabbnak?
A játéktáblát az asztal közepére helyezzük, a játékosoktól elérhető távolságba.
A gyerekek válasszanak bábut maguknak, és helyezzék őket a ’térkép’ tetején található színes házakra.
Készítsük elő a dobókockákat, és jelöljük ki a kezdőjátékost.
Kezdődhet is a játék!

A játék menete
A játék óramutató járásával megegyező irányba halad. Az a gyermek kezdheti el a játékot, aki először helyesen megnevezi a közlekedési lámpa színeit.
Az első játékos dob a színkockával. Ezután választhat az óvodába vezető utak közül: bármely utat választhatja a háromból.

Lehetőségek:

1. Út zebrás gyalogátkelőhelyekkel (összesen 40 mező)
Minden kör automatikusan véget ér a gyalogos átkelőhelyeknél, és a piros ’STOP’ tábláknál, akkor is, ha a játékos, az általa dobott szám alapján tovább léphetne ezeken a mezőkön.
A játékos ilyen esetekben csak a következő körben dobhat újra, és kelhet át a zebrán.
Ez miért van? A zebránál az autóknak (járműveknek) meg kell állniuk, ha gyalogosok akarnak átkelni az úton.
A kék közlekedési tábla is ezt jelzi. A gyalogosoknak először balra, majd jobbra-balra kell nézniük, hogy lássák, ha jármű közelít, csak ezután kelhetnek át az úton.
Akár jelezhetnek is a járműveknek, hogy álljanak meg, mielőtt átkelnének.

2. Út közlekedési lámpás átkelőhelyekkel (összesen 35 mező)
Ha elég nagy a dobás ahhoz, hogy a játékos átkeljen az úton, először meg kell állnia a piros ’STOP’ táblánál, majd dobnia kell a színkockával.
Tartsa észben, mennyi lépése maradt. Ha az alábbi színeket dobja:
Zöld: A játékos átkelhet az úton, és végrehajthatja a maradék lépéseit.
Sárga: A játékos még egyszer dobhat.
Piros: A kör befejeződik, a játékos a közlekedési lámpánál marad. Csak a következő körben dobhat újra a színkockával.
Ha ezúttal zöldet dob, dobjon a szám dobókockával is, és lépjen tovább annak megfelelő számú mezőt.
Ez miért van? A biztonságos átkelést a közlekedési lámpákkal ellátott gyalogos átkelőhelyek biztosítják.
Két közlekedési lámpa található ezeknél: egy az autóvezetőknek, egy pedig a gyalogosoknak.
Amikor az autósok lámpája pirosra vált, a gyalogosoké zöld lesz.
Tehát jól vésd az eszedbe: ’ha piros, állj meg; ha zöld, átkelhetsz.’
Továbbra is nagyon fontos, hogy először nézz balra, majd jobbra és balra, hogy meggyőződj róla, hogy az összes autó megállt.

3. Veszélyes út (összesen 19 mező)
A játéktábla közepén található út a legrövidebb, de ez az út számos veszélyt is magában.
A piros, felkiáltójeles mezők a veszélyes területeket jelölik. Ha a játékos ilyen mezőre lép, vissza kell térnie a START-mezőre.
A veszélyes területek magyarázata:
1.,2.,8. veszély-mezők: Az úton való átkeléshez mindig a gyalogos átkelőhelyet használd! Bármely más helyen veszélyes átkelni, mert nem látod, hogy jönnek e még autók, vagy hogy milyen gyorsan tartanak feléd.
- 3. veszély-mező: Nem szabad elkerített építkezési területeken átkelni, mert itt nagyon könnyen megsérülhetsz.
4. veszély-mező: Vigyázz! Az úton lévő lyukak veszélyesek lehetnek.
Főleg, ha esik az eső. Akkor nem látod, milyen mélyek a repedések, a nedves utakon pedig könnyen megcsúszhatsz, és eleshetsz bennük.
5., 6. veszély-mezők: Sosem jó ötlet egyedül átkelni a tavon. Előfordulhat, hogy a híd szerkezete helyenként hibás, vagy hogy a deszkák olyan messze vannak egymástól, hogy a lábad beszorul közéjük. A köveken való átkelés sem jón ötlet – ezek csúszósak lehetnek, és könnyen beleeshetsz a vízbe.
7. veszély-mező: Ne mássz át a kerítésen. keresd meg a kaput, és inkább azon menj be. Különben könnyen fennakadhatsz, megsérülhetsz, és még a ruhád is elszakadhat.

Annak az esélye, hogy az óvodához a legveszélyesebb úton elérjünk, csupán 30%.
Oktatási célból, a pedagógus tovább is növelheti a veszély-mezők számát, további mezők beszínezésével, betoldásával.
Ez miért van? Amikor egyedül közlekedsz, veszélyes nem kijelölt utakon haladni és levágni az utat.
Mi történik például akkor, ha beleesel a tóba, és nem tudsz úszni, vagy ha fennakadsz a kerítésen, miközben átmászol?
Megsérülhetsz. De ami a legrosszabb, lehet, hogy nem lesz ott senki, hogy segítsen.
Tartsd észben, a legrövidebb út nem mindig a legbiztonságosabb.

Ha már állnak a mezőn, amire lépnél, állj meg az előtte lévő mezőn. Nem szoríthatod le a másik játékos bábuját. Hogy beléphess az óvoda udvarára, pontosan annyit kell dobnod, hogy célba érj.
Ez még izgalmasabbá teheti a játék végét. Ha a játékos hatost dob, és nem ennyi kell a célba éréséhez, ebben az esetben még egyszer dobhat.

A játék vége
Az a játékos nyer, aki pontosan annyit dob, hogy beléphessen az óvoda udvarára.

Tipp: A játékot meg is fordíthatjuk: ez esetben a játékosoknak az óvodából kell haza menniük.
Tippek gyerekeknek: A játékot nem muszáj befejezni, ha valamelyik játékosnak sikerült eljutnia az óvodába.
Meg is egyezhettek a játék kezdetekor, hogy legyen a játék része, hogy amint valaki célba ért, ismét haza is kelljen jutnia onnan.
De figyeljetek arra, hogy minden játékos előbb eljusson az óvodába, és csak azután induljon visszafelé.

Tippek óvónőknek:

Közlekedési táblák (Kor:5+): Számos kör-, háromszög- és téglalap alakú közlekedési táblánk van: mindegyik más-más jelentéssel. Ezek azt mutatják a sofőröknek és gyalogosoknak, hogyan közlekedjenek forgalomban. Gyűjtsük össze a legfontosabb közlekedési táblákat, és magyarázzuk el a gyerekeknek, hogy mit jelentenek. például: Állj! Elsőbbségadás kötelező! STOP!; Csak gyalogos forgalomra használható; Építési terület; Gyalogos átkelőhely; stb.

Formafelismerő (Kor:4+) Mutassunk a gyermeknek különböző közlekedési táblákat, és nevezze meg a formájukat. Vannak kör-és háromszög alakúak, négyszögletesek (négyzetek és téglalapok), és nyolcszögletesek (nyolcszög alakúak).

Reggeli beszélgetés (Kor:4+) Kérjük meg a gyerekeket, hogy meséljenek saját reggeli útjukról az óvodába menet.
Az úton haladtak, vagy lerövidítették azt különböző kerülőutakon?
Mit láttak, vagy tapasztaltak az oviba menet?

Mire jók a közlekedési táblák? (Kor:5+) Kérjük meg az idősebb gyerekeket, akik már ismerik a legfontosabb közlekedési táblákat, hogy mindegyikük gondoljon egyre, és magyarázza el a többieknek, hogy néz ki, mi látható rajta, és hogy mire hívja fel a figyelmet!

Tippek szülőknek:
Ha a gyermeke még nem tudja, hogy közlekedjen helyesen, milyen közlekedési szabályokra, közlekedési táblákra kell figyelnie, tudatosan mutasson neki példát.
Sose menjen át a piros lámpán gyermeke jelenlétében. Ha van a közelben gyalogos átkelő, mindig azt használja.
Mindig kérje meg gyermekét, hogy nézzen körül, mielőtt átkel az úton.
Magyarázza el neki, hogy kell átkelni a zebrás-átkelőhelyen, illetve a közlekedési lámpánál.
Így gyermeke megfigyelheti, és követheti az Ön viselkedését a közlekedési szituációkban.



ÖNNEK AJÁNLJUK   

Közlekedjünk okosan!
RAKTÁRON!


Bruttó ár: 16 290 Ft
     

Horgászjáték
RAKTÁRON!


Bruttó ár: 7 410 Ft
     

Brainbox - Foglalkozások
RAKTÁRON!


Bruttó ár: 7 250 Ft
     

Találd meg! - Kombinációs társasjáték, GOULA
RAKTÁRON!


Bruttó ár: 6 540 Ft
     

Cseresznyéskert társasjáték
RAKTÁRON!


Bruttó ár: 15 730 Ft
     

Makkos Mókus - mókus csipesszel, finommotorika fejlesztő társasjáték
RAKTÁRON!


Bruttó ár: 4 360 Ft
     

FrogDog
RAKTÁRON!


Bruttó ár: 20 580 Ft
     

Programozható Robot Egér
RAKTÁRON!


Bruttó ár: 3 710 Ft