|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BELÉPÉS KOSÁR A kosárban levő termékek értéke: 0 Ft KOSÁR TARTALMA KUPON KÓD:
TERMÉK MENÜ ![]() Kérjük válasszon az alábbi menüpontok közül, vagy használja a fent található termékkeresőt! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TERMÉKLEÍRÁS
Madárfánt, macsgér vagy békakutya? Miféle vicces állatnevek ezek? Alkoss vicces képzeletbeli állatokat és találj ki olyan mókás hangzású állatneveket, melyek mindenkit megnevettetnek. Ezzel a játékkal segíthetjük a gyermekek gyors állatfelismerését, akik az állatok hangjait is utánozhatják.
Mit fejleszt: gyors reakciót, megfigyelő-képességet, kombinációs készséget, koncentrációt, nyelvi készséget, képzelőerőt, és színfelismerést. Tartozékok: - 78 db állatkártya - 6 db színkártya - 1 db nagy színdobókocka - 1 db kicsi színdobókocka Nyelvi készségek fejlesztése: Állatok felismerése és megnevezése, nyelvhasználat, szókincs, képzelőerő Művészi készségek fejlesztése: Kreativitás, kombinációs készség, vizualizáció, állathangok utánzása Környezetismeret: Különböző állatfajok felismerése Játékszabály: A játékosok minden körben a két kockával egyszerre dobnak, és vicces képzeletbeli állatneveket alkotnak, attól függően, milyen színeket dobtak. Ha a dobásnak megfelelően mind a két színkártyán ugyanaz az állat található, illetve ha mind két kockával ugyanazt a színt dobtuk, ezekben az esetekben utánozni kell az állat hangját. Az a játékos nyer, aki gyorsabban hajtja végre a szükséges akciót, és övé lesz a kártya is. A játék előkészítése: A hat színkártyát az asztal közepén körbe rakva elhelyezzük, és mindegyik tetejére egy-egy állatkártyát rakunk, úgy, hogy a szín látható maradjon alattuk. Előkészítjük a két színdobókockát, a maradék kártyákat pedig képpel lefelé, egy pakliban az asztalra helyezzük. Tehát: - Rakd ki körben a színkártyákat - Helyezz mindegyikre egy-egy állatkártyát - Tedd melléjük a dobókockákat - Rakd a maradék paklit a kör közepére Hogyan játsszuk: A játékosok egymás után dobnak a kockákkal (óramutató járásával megegyező irányban haladva), de minden körben az összes játékos részt vesz. A dobásoknak megfelelően vicces állatneveket találnak ki: a nagy színkockával a név első felét, a kicsivel pedig a második felét kapják meg. Tehát: - Dobj a dobókockákkal - Ha a nagy dobókockával pirosat, a kicsivel pedig sárgát dobsz, a piros és a sárga jelzésű állatkártyák neveiből kell összeraknod az állatnevet - Ha a piros jelzésű kártyán béka, a sárga jelzésűn pedig kutya van, akkor az állatod neve ’BékaKutya’ lesz Ha mindkét kockával ugyanazt a színt dobtad, vagy ha a dobás szerinti mindkét színkártyán ugyanaz az állat szerepel, utánoznod kell az állat hangját. Első szituáció: Ugyanaz az állat a kártyán, különböző színek a kockán Dobj a kockával --> Nagy kocka: zöld, kis kocka: kék --> A zöld-és a kék-jelű kártya is tehenet ábrázol: utánozd a hangját (’bú’) Második szituáció: Mindkét kockán ugyanaz a szín Dobj a kockával --> Mindkét kockán fehér van --> A fehér-jelű kártyán kutya található: utánozd a hangját (’vau-vau’) Az a játékos nyer, aki gyorsabban hajtja végre a szükséges akciót, és övé lesz a kártya is: egy darab, ha azonos színt dobott a kockákkal, kettő, ha különbözőt. Ezt követően a színhártyán lévő szabad helyeket a középső pakliból vett újabb állatkártyákkal töltjük fel, és kezdődhet a következő kör. A játék vége: A játék akkor ér véget, ha már nincs több állatkártya, amit a színkártyára helyezhetünk. Az a játékos nyer, akinek ez idő alatt a legtöbb kártyát sikerült összegyűjtenie. Játék fiatalabbaknak: A játék, a gyermek korától függően, kevesebb állatkártyával is játszható. A játék előtt nézzünk meg minden állatot a gyermekkel közösen. Ismeri az összes állatot? Gondoljuk végig közösen, melyik milyen hangot ad ki, és gyakoroljuk az állathangokat, hogy felkészüljünk a játékra. Kapcsolódj be te is a gyermekek játékába, és fedezd fel, milyen mókás képzeletbeli állatokat alkotni. Tippek óvónőknek, tanároknak, szülőknek: Mozgás-gyakorlatok (Kor: 3+) A gyermekekkel közösen gondoljuk végig, melyik állat hogyan mozog. Mi a különbség egy egér és egy elefánt mozgásában? Hogy ugrik egy béka, és hogy siklik át a szobán egy kígyó? Végeztesd el ezeket a mozgásformákat a gyermekekkel, vagy építsd be őket a testnevelés órába. Állat-csoportosító (Kor: 3+) A gyermekekkel közösen nézzük végig az állatkártyákat, majd csoportosítsuk őket, pl: háziállatok és vadállatok, stb. alapján. Kérdezd meg, nekik van e valamilyen háziállatuk. ha igen, milyen? Mit esznek, és mikor alszanak? A háziállatokat leszámítva milyen más állatokkal találkoznak hétköznapi életük során? Memória (Kor: 3+) Válogasd szét a kártyákat úgy, hogy mindegyik fajtából kiveszel egy-egy párt (összesen 13 párod lesz). Keverd meg a kártyákat, és terítsd őket szét az asztalon, képes felükkel lefelé. Az a gyermek nyer, akinek a legtöbb párt sikerül találnia. Képzeletbeli állatok (Kor: 4+) Hagyd, hogy a gyermek szabadon használja a képzelőerejét, hogy ’új állatfajokat’ teremtsen. A legjobb technikák erre a festés, vagy a modell-készítés. Például meg lehet formázni először gyurmából, majd le lehet rajzolni egy papírlapra. Aztán a gyermekek kitalálhatják azt is, hol élnek, mit esznek, illetve hogy milyen nagyok lennének, ha a mi világunkban élnének. Állatok lakóhelye (Kor: 4+) A gyermekekkel együtt gondoljuk végig, mi a kártyán lévő állat természetes élőhelye. Milyen szokásai vannak ezeknek az állatoknak? A vízben, vagy a szárazföldön élnek? Mi a közös bennük, és mi a különbség köztük? Hogyan kommunikálnak a különböző állatok egymással? Hogyan bánjunk az állatokkal (Kor: 4+) Vitasd meg a gyermekekkel, hogyan kell bánnunk az állatokkal. Odamehetsz egy ismeretlen kutyához megsimogatni? Veszélyesek a tehenek? Mit tegyünk, ha sérült kismadarat találunk? ÖNNEK AJÁNLJUK
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|