|
||||||
BELÉPÉS KOSÁR A kosárban levő termékek értéke: 0 Ft KOSÁR TARTALMA KUPON KÓD:
TERMÉK MENÜ ![]() Kérjük válasszon az alábbi menüpontok közül, vagy használja a fent található termékkeresőt! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TERMÉKLEÍRÁS
A játék célja:
Legyél Te a leggyorsabb, aki megoldja a logikai feladatokat! A3D Plus segít a megfigyelőkészség, finommotoros képességek és a térérzékelés fejlesztésében. A kártyákon szereplő feladványok elvégzésével a gyerekek megtanulják, hogyan illesszék össze a színes, különböző formájú kompozíciós elemeket: melyik forma legyen az első, melyik kerüljön rá. A feladványok első ránézésre matematikai műveleteknek tűnnek, de számok helyett, ebben a játékban színes formákkal kapjuk meg a megoldást. A kommunikációs játék fejleszti a gyerekek auditív memóriáját, akiknek jellemezniük kell a formákat, és szóbeli besorolásukat kell elvégezniük. A játék tartalma: - 1 db 36x17x5 cm-es fa doboz - 16 db műanyag feladatkártya - 7 db fa pöcök - 2 db fa alaplap (támasztékokkal) - 28 db fa kirakó elem - játékszabály Játékmódok: Játék feladatkártyák nélkül Mutassa meg a pedagógus a gyerekeknek, hogyan támasszák ki az alaplapokat a támasztékok segítségével, és hogyan helyezzék a pöcköket a lyukakba (a 15.oldal illusztrációja alapján). Figyelem! Mivel a tervezés következtében nyomás van a színes formák, és az alaplapon található lyukak között, azt tanácsoljuk, hogy a játék megkezdése előtt, a pedagógus szúrja a pöcköket a lyukakba és formákba. A pöcköket függőlegesen kell a lyukakba illeszteni, majd finoman beléjük nyomni. A játék első alkalommal történő használata után csökken a nyomás, bár valamelyest mindig érzékelhető marad. Ez ahhoz szükséges, hogy a különálló formákat, a feladatkártyán található pozíciókba forgathassuk. A gyerekek ezt követően szabadon játszhatnak az alaplappal és színes formákkal. Felfedezhetik, hogyan hozhatnak létre új formákat, az alaplapon egymásra helyezve őket. A különálló formákat elforgatva, változik a pozíciójuk, és új formák jelennek meg. A formákat egy nagy papírlapra másolva számtalan új kombinációt kaphatunk. Ha pedig ki is színezzük, vagy festjük ezeket a formákat, igazi „műalkotások” születhetnek belőlük. Ennek révén a gyerekek megismerkedhetnek a játék összetevőivel, és edzhetik megfigyelőkészségüket és finommotoros készségüket. Játék feladatkártyákkal Következő lépésként használjuk a feladatkártyákat, melyek különböző nehézségi szintű feladványokat tartalmaznak. A kártyán lévő nyilak az irányt, míg a pöttyök száma a minőségi szintet jelölik. A nyilak színe mutatja, mely kártyák tartoznak össze. A megoldások a kártyák hátoldalán találhatók. Kezdésként a gyerekek elvégezhetik a piros nyilas, egy pöttyös kártyák műveleteit. Ha csapatmunkában dolgoznak, segíthetnek egymásnak, és cserélgethetik a kártyákat, míg az összes műveletet el nem végzik. Némi gyakorlást igényelhet, mielőtt a formákat a megfelelő pozícióba sikerül forgatniuk. Ha sikerül végig csinálniuk az első sorozat feladványait, jöhet a többi sorozat, a következő sorrendben: kék, zöld, majd végül lila nyilas kártyák. Minden új sorozatnál el kell magyarázni a gyerekeknek a játék célját. Ezt követően már önállóan is játszhatnak. Játék párban (2x2 játékos) Ha már a gyerekek megismerték a játék összetevőit, és képesek motorikus készségeik irányítására, játsszunk velük 2x2-es párokban. A gyerekek üljenek egymással szemben, úgy, hogy köztük legyen a játéktábla. Mindegyikük kapjon egy -egy feladatkártyát. Az első sorozat kártyáival kezdve (4 feladatkártya), mindenki alkossa meg a saját alakzatát (a feladatkártyán feltüntetett módon) az alaplapon. A megoldásokat a kártyák hátoldalán ellenőrizhetjük. Ezt követően, a gyerekek várják meg egymást, kártyájukat pedig adják tovább a következő játékosnak. Így mindenkihez jusson el mindegyik kártya, legalább egyszer. Az egy alaplapon történő közös munka, és a másikra való várakozás, jelentősen megerősíti a motorikus készségeket, és a gyerekek türelmét, ez a fajta játékmód viszont csak az idősebb gyermekek bevonására alkalmas. A motorikus készségekkel való problémák fejlesztésére, az alaplapot a támasztékok használata nélkül, laposan is felfektethetjük az asztalra. Ily módon, könnyen elvégezhetik a műveleteket, a formákat a pöckökre helyezve. Később a felállított alaplapon is kipróbálhatják mindezt. Kommunikációs játék Ez a játék két olyan gyermek számára alkalmas, akik megismerték a játék összetevőit, ismerik a színeket, és képesek a formák megnevezésére és jellemzésére. Az egyik gyerek kapjon egy sorozat feladatkártyát, míg a másiknál legyen az alaplap, és a formákkal teli doboz. A kártyák birtokában lévő játékos felel a műveletek helyes elvégzéséért, amiket hangosan fejt meg (balról jobbra haladva, a nyíltól elkezdve). A kártyák birtokában lévő játékosnak egyértelmű utasítást kell adnia a másik játékos számára, hogy milyen formákat vegyen ki a dobozból (pl: nagy, sárga kör), és hogyan helyezze el őket az alaplapon (a kis, piros háromszöget, csúcsos oldalával lefelé). A másik játékosnak el kell végeznie a kapott utasításokat, majd ketten együtt megnézhetik a kártya hátoldalán lévő megoldást. Ezután szerepet cserélnek. A 3D Plus rengeteg kihívást jelentő feladatot kínál még a legügyesebb gyerekek számára is! ÖNNEK AJÁNLJUK |
|||||
|