|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BELÉPÉS KOSÁR A kosárban levő termékek értéke: 0 Ft KOSÁR TARTALMA KUPON KÓD:
TERMÉK MENÜ ![]() Kérjük válasszon az alábbi menüpontok közül, vagy használja a fent található termékkeresőt! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TERMÉKLEÍRÁS
A játéktábla izeg-mozog, és billeg. De ki lesz képes megtartani a helyes egyensúlyt, mikor a virágok szellőben hajladoznak a réten? Csak a kézügyességednek és jó megfigyelőképességednek köszönhetően segíthetsz a békának és barátainak, hogy biztonságban landolhassanak a kertben. De vigyázz, könnyen vizes lehetsz! A játék kétféleképpen játszható: mindkét változat javítja a koncentrációt és a finommotorikus készségeket.
Háttértörténet: A mező állatai egy forró nyári napon a tóhoz gyűlnek, hogy lehűtsék kicsit magukat. ’Játsszunk valamit!’ javasolja a kis szitakötő. ’Mindenki válasszon egy virágot, amire rárepül, de anélkül, hogy vizes lenne. Az nyer, aki a játék végére is száraz marad.’ Tudsz segíteni az állatoknak, hogy eljussanak a virágokra, és vízililiomokra, anélkül, hogy vizesek lennének? Vigyázz, ha nem sikerül, rád is fröccsenhet pár csepp víz! A játék előkészítése: Kétféle játékvariációból választhatunk. A játéktábla azon oldalát használva, amin a ’virágos mező’ található, a színkockával és az állatos dobókockával játszunk, a békák, pillangók és méhecskék állatfiguráival kiegészítve. Ez a játék különösen alkalmas a kisebb gyermekek számára, mert csupán négy különböző szín van játékban, és a figurákat sem kell a játéktáblán nagyon pontosan elhelyezni. A játéktábla „tavas” oldalán játszva, a színkockát kihagyjuk a játékból, és csak a szitakötős- és az állatos kockákkal játszunk. Ebben a változatban az összes figura és a szitakötő is játszik. Ez a játék inkább az idősebb gyermekeknek alkalmas, mert 5 különböző színt kell azonosítani, és a figurákat pontosan kell elhelyezni a két különböző színű kehelyből álló vízililiomok megfelelő részére. Ezenkívül, a hintázó szitakötő is nehezíti a játékot. Vegyük ki a játéktáblát és helyezzük el az asztalon, a kívánt oldalával felfelé fordítva. Tegyük ki mellé az állatfigurákat, dobókockákat és vízcseppeket. A játék menete: Virágos rét A játéknak ehhez a változatához fordítsuk a játéktáblát a ’virágos mezőt’ mutató oldalára, és használjuk a színkockát, és az állatos kockát. A virágok itt négy különböző színben fordulnak elő, és sövény választja el az egyes színeket egymástól. A legfiatalabb játékos kezd. Ezután óramutató járásával megegyező irányba halad a játék. A kezdő játékos egyszerre dob a színkockával és az állatos kockával, és elveszi a dobott állatot, majd óvatosan a mezőnek arra a részére helyezi, ahol az általa dobott színű virágok találhatók. Mindegyik színű virágból két elkerített résznyi van a játéktáblán. A játékos ezek közül tetszőlegesen eldöntheti, melyikre helyezi az állatot. Ugyanarra a részre egynél több állatot is helyezhetünk. De vigyázat, az állatok bele ne essenek a tábla közepén lévő tóba. Ha ez történik, az állatot ki kell venni a vízből, és vissza kell tenni a mezőre. Ha mosolygó fejet dobunk, a dobott figurát a mező bármely részére felhelyezhetjük. Ezután a következő játékos jön. Ha az általa dobott állatfigura már nem elérhető, a következő játékoson a sor. Ha a többi állat közül bármelyik leesne a játéktábláról, miközben valamelyik játékos felhelyezi az általa dobott figurát a táblára, a körnek vége. Mivel az állatok beleestek a vízbe, az a játékos, akinek a hibájából történt az eset, kap egy vízcseppet. Ezt követően a játék újraindul. A játék vége: Amint valamelyik játékos másodjára lesz vizes, vége a játéknak, és az a játékos veszít, aki miatt a játéknak vége lett. Az nyer, akinek a játék végére a legkevesebb vízcseppje van, vagy akinek egyáltalán nincs vízcseppje. Ha minden állatot felhelyeztünk a táblára, és nem esik le egyik sem, továbbra is dobjunk a kockával, de a dobott állatokat ezúttal vegyük le a játéktábláról. Ha állatok esnek le a játéktábláról, míg valamelyik játékos levesz egy figurát, az a játékos egy vízcseppet kap. Ezt követően a játék újraindul. ’Utazó’ verzió: A játék a fent leírtak alapján zajlik. De ha mosolygó fejet dobunk, le kell vennünk a tábláról egy általunk választott állatfigurát, és át kell helyeznünk egy másik virágos részre (a játék kezdete előtt döntsük el, hogy óramutató járásával megegyező vagy ellentétes irányba haladunk). Játék vízcseppek nélkül: A játék elve ugyanaz, mint az ’utazó’ verzió esetén, a különbség csak annyi, hogy a játékfigurákat a játék kezdete előtt egyenlően szétosztjuk a játékosok között. Ha az állatok leesnek, a játékosnak le kell őket venni a tábláról. A cél most az lesz, hogy az összes állat felkerüljön a játéktáblára. Az a játékos nyer, aki elsőként végre tudja ezt hajtani. Ebben a játékban ne használjuk a vízcseppeket. Szitakötős verzió: Ebben a változatban a szitakötő is játszik. A játék kezdete előtt, a legfiatalabb játékosnak a mező egy tetszőlegesen választott részére kell helyeznie a szitakötőt. Ebben a verzióban a szitakötő a játék teljes időtartama alatt a táblán marad. Ha mosolygó fejet dobunk, a szitakötőt a dobó játékos által választott részre kell áthelyezni. Tó vízililiomokkal Ebben a verzióban, a játéktáblát arra az oldalára fordítjuk, ahol a tavirózsás tó található. 5 különböző színben találhatók itt, a kétszínű kehelyből álló vízililiomok. Ebben a játékban a szitakötő is játszik, és a színkockát kicseréljük a szitakötős kockára. A játékot itt is óramutató járásával megegyező irányba haladva játsszuk, de ezúttal a legidősebb játékos kezd. A játék kezdete előtt, a legidősebb játékos elhelyezi a szitakötőt egy általa választott tavirózsára. A szitakötő a játék egésze alatt a táblán marad. Ezt követően a játékos egyszerre dob az állatos és a szitakötős-színkockával. Ezt követően, a játékosnak az általa dobott állatot, egy, az általa dobott színt megjelenítő tavirózsára kell helyeznie. Mindegy, melyikre, azonban arra kell figyelnie, hogy az állatfigura nem lóghat túl a tavirózsa szélén. Ha viszont a játékos nem színt dob, hanem szitakötőt, a szitakötőnek helyet kell cserélnie, a másik kockával dobott állattal. Ha nincs olyan állat a játéktáblán, amivel a szitakötőnek helyet kéne cserélnie, egyszerűen csak változtassuk meg a szitakötő helyét. Az állatoknak itt sem szabad a vízbe esniük, ha ez megtörténik, azt az állatfigurát le kell venni a játéktábláról, és újra fel kell használnia az adott játékosnak. Ha az egy színhez tartozó összes mező foglalt, vagy a dobott állatfigura már nem elérhető, a következő játékos jön. Tippek óvodai pedagógusoknak: Hasonlítsuk össze (Kor: 3+) Használjuk a különböző állatokat, hogy megértessük a gyermekkel az összehasonlítás lényegét. Mely állatok nagyobbak/kisebbek a másiknál, melyek egymással azonos méretűek? Milyen nagyságúak ezek az állatok a valóságban? Vannak olyan tárgyak a szobában, amik egymáshoz képest eltérő méretűek? Mi a helyzet a különböző magasságú gyerekekkel? Állatok a mezőn (Kor: 3+) Gondoljuk végig a gyermekkel, hogy mely állatok élnek a mezőn, és melyek a tavirózsás tóban. mely állatok élnek a föld alatt, melyek a föld felett, és melyek közelítenek a földhöz fentről, a levegőből? Tudják a gyerekek mi a különbség az emlősök és a rovarok között? Mely állatok mely kategóriába tartoznak? Egyensúly-feladat (Kor: 5+) Nézzük meg együtt a játéktáblát, és gondoljuk végig a gyerekekkel, hogy eshetnek le róla állatok. Miért nehezebb a szitakötő felhelyezése a többi állatfiguránál? Hasonlítsuk össze a játéktáblát, egy játszótéri mérleghintával. esetleg kipróbálhatjuk valódi mérleghintán is az összegyűjtött tapasztalatokat. Végezzünk egyszerű egyensúly-gyakorlatokat a gyermekekkel a szobában, vagy kint a szabadban. Ki tud egy lábon megállni? Nehezebb az egyensúlyt megtartani, ha nem nyújtod ki két oldalra a karjaidat? Ki tud gólyalábon járni? Tippek szülőknek A gyermek korától függően, először kihagyhatjuk a játékból az állatos kockát, a különböző méretű állatokkal, hogy a gyermeknek először csak a mező virágainak színeit kelljen összehasonlítania. Később bevihetjük a játékba az állatos kockát is, és felfedezhetjük a gyermekkel együtt a különböző állatok méretét. Ezt követően, a játékot a javasolt játékszabályok alapján játszhatjuk tovább. Próbáld ki magad, és figyeld meg, mekkora kézügyességet igényel, hogy úgy egyensúlyban tartsd az állatfigurákat, hogy azok ne essenek le a játéktábláról. Hogy egyszerűsítsük a játékot, az elején fektetve is felhelyezhetik a gyerekek az állatokat, nem muszáj a talpukra állítaniuk őket. ÖNNEK AJÁNLJUK
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|