|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BELÉPÉS
TERMÉK MENÜ Kérjük válasszon az alábbi menüpontok közül, vagy használja a fent található termékkeresőt! AZONNAL ÁTVEHETŐ BÖLCSŐDEI ÉS ÓVODAI BÚTOROK SZŐNYEG KATALÓGUS AKCIÓS TERMÉKEK KÉSZLETKISÖPRÉS ÚJDONSÁGOK LEGKEDVELTEBBEK PSZICHOLÓGIAI TÁRSASJÁTÉKOK BAMBI TERMÉKCSALÁD KÉSZSÉGFEJLESZTŐ ESZKÖZÖK JÁTÉKOK KREATÍV- ÉS RAJZESZKÖZÖK HANGSZEREK SPORTSZEREK SZABADTÉRI JÁTÉKOK BÖLCSŐDÉKNEK AJÁNLJUK ÓVODÁKNAK AJÁNLJUK ISKOLÁKNAK AJÁNLJUK BÚTOROK ÉS TEXTÍLIÁK ÉTKEZÉS ÉS ÉTKEZTETÉS KÖNYVEK PEDAGÓGUSOKNAK JÁTSZÓTÉRI - ÉS KÜLTÉRI ESZKÖZÖK JÁTSZÓHÁZAKNAK MÁRKÁK KOSÁR A kosárban levő termékek értéke: 0 Ft KOSÁR TARTALMA KUPON KÓD: |
TERMÉKLEÍRÁS
JÁTÉKSZABÁLY
A gyerekek spontán módon reagálnak az általuk látott és beazonosított érzelmi reakciókra, azok eljátszásával, utánzásával. A képeket összehasonlítva beszélnek a különböző arckifejezésekről, és megpróbálják elmagyarázni, hogy milyen érzelmeket jeleníthetnek meg. Az arcok mögött rejlő lehetséges történetek elmesélésével a gyerekek megtanulják, hogyan fejezzék ki magukat egyértelműen, és hogyan önthetik szavakba érzéseiket, gondolataikat.
A képek játékos módon segítenek abban, hogy a gyermek megtanulja az érzelmek kifejezésének, az érzelmekről való beszédnek a fontosságát és azt, hogy mindig figyelnie kell arra, hogy az általa kifejezett érzelmek a környezetére is hatással vannak. Egy derűs arc másokat is jókedvre derít, mosolyra mosoly lehet a válasz. Az érzelmek azonban bántóak, rémisztőek is lehetnek, például ha az indulat dühvé változik, vagy ha a szórakozás rosszindulatú tréfává, esetleg gúnyolódássá fajul. A játék fejleszti: • a társas kompetenciát • beszédkészséget • a különböző érzelmek, érzelmi árnyalatok felismerését és megnevezését • a pontos megfigyelés készségét • szókincs bővítését • párbeszédek, színdarabok kidolgozását Tudnivalók a tartozékokról: A játék 10 képes történetet tartalmaz, mindegyikhez 7 db 9 x 9 cm-es képkártya tartozik ( a készlet összesen 70 db képkártyából áll) A képek 10 különböző korú és nemzetiségű személyt ábrázolnak. 10-féle, különböző érzelmeket megjelenítő képsorozat, melyek közül néhány az Érzelmek képekben képes történetek kincsesládájában, A4-es feladatlap formájában is elérhető, ha még több, történetalkotással, ragasztással és színezéssel kapcsolatos mókára vágysz. (rendelési szám: 120 49) Alkalmazási módok: A képkártyák bármilyen korú gyermek számára megfelelőek, ezentúl felzárkóztató órákon, illetve beszédterápián is kiválóan alkalmazhatók. Használhatók a tanórákon/foglalkozásokon csoportos, vagy egyéni módon. Javaslatok tanórákra/foglalkozásokra: • Ismerd fel, nevezd meg, és imitáld az ábrázolt érzelmeket • Különböztesd meg az érzelmek árnyalatait, fokozatait, és nevezd meg őket, amilyen pontosan csak tudod • Találj ki az érzelmekhez illő szituációkat, történeteket • Utánozd az ábrázolt érzelmeket, és hagyd, hogy a többiek kitalálják őket • Nyomatékosítsd az érzelmeket a megfelelő gesztusokkal, testtartásokkal • Válaszd külön csoportba a pozitív és negatív érzelmeket • Találd meg az összes hasonló érzelmet megjelenítő kártyát • Találd meg a különböző képsorozatok azonos érzelmet kifejező kártyáit Játéktípusok: • Memória Fektessük a kártyákat az asztalra, képes felükkel lefelé. A játékosok egymás után felfordítanak két-két kártyát. Párnak azt tekintjük, ahol a két kártyán ugyanaz a személy, vagy ugyanaz az érzelem található. Aki párt talált, megtarthatja a lapokat. A párba nem illő lapokat lefordítva visszarakjuk az asztalra. Az a játékos nyer, akinek a játék végére a legtöbb kártyát sikerül összegyűjtenie. • Szerepjáték Két vagy három ember húzzon egy-egy kártyát a pakliból. A gyerekeknek rövid konzultáció után be kell mutatniuk egy rövid, improvizált színdarabot, mely során mindenkinek a kártyáján ábrázolt érzelmet kell megjelenítenie. • Történet kitalálós Minden gyerek vagy csoport választ vagy kap 2-3 képet, ezek alapján pedig összefüggő történetet kell gyártaniuk. A történetet elmondhatják szóban, leírhatják, vagy megjeleníthetik színdarab formájában. Bővítsük a kártyákon ábrázolt érzelmeket A gyerekek gyűjtsenek újságokból, magazinokból, családi fotóalbumból, vagy más lehetséges forrásból vett képeket, melyek különböző érzelmeket kifejező embereket ábrázolnak.
A gyerekek feladata felismerni, előadni a képen látható érzelmeket. Mialatt beszélnek arról, hogy milyen történet lehet a képen látható érzelem mögött, megtanulják világosan kifejezni magukat, gondolataikat és érzelmeiket szavakba önteni.
Oktatási célok, oktatási lépcsők: Szociális „alkalmasság” fejlesztése Érzelmek felismerése, megnevezése Cselekmények felismerése és rekonstruálása Logikus gondolkodás alapjainak megteremtése Szókincs bővítése Beszédkészség fejlesztése Párbeszédek, szerepjátékok gyakorlása 70 kártyából 10 történet alkotható. A képek 10 különböző korú és nemű embert mutatnak be. Néhány játéklehetőség: A képen látható érzelmek felismerése, megnevezése, bemutatása Történek kitalálása az adott érzelemmel kapcsolatban Egy érzelem bemutatása úgy, hogy az osztálytársak feladata a felismerés A hasonló érzelmeket bemutató kártyák összegyűjtése Játéktípusok: Memória A kártyák képpel lefelé kerülnek az asztalra. A játékosok sorban megfordítanak 2-2 kártyát. A cél olyan kártya-párok keresése, amelyen ugyanaz a személy vagy érzelem látható. A nem párok eredeti helyükre kerülnek vissza az asztalon. A játékot az nyeri, aki a játék végére a legtöbb kártyát gyűjti össze. Szerepjáték Két vagy három gyerek játszik. Mindegyikük húz egy kártyát a kupacból. Rövid megbeszélés után bemutatnak egy történetet, amelyben minden gyerek a saját kártyáján lévő érzelmet mutatja be Történetalkotás A kiválasztott kártyák felhasználásával a játékosok alkotnak egy történetet. A történet elmesélhető, előadható vagy leírható. ÖNNEK AJÁNLJUK
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|